Najprostsze ciastka

Przepis na najprostsze ciastka z płatków owsianych.

Składniki:

  • 250 g mąki (owsianej, orkiszowej, kukurydzianej)
  • 2–4 dojrzałe banany
  • słodzidło, jesli banany nie starczą (miód, ksylitol, stewia)
  • 60 ml wody
  • OPCJONALNIE: wiórki kokosowe, orzechy czy suszone owoce (zawsze dodaje :D)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżka cukru wanilinowego (kilka kropel ekstraktu waniliowego)

Przepis:

  1. Banany obierz ze skórki i ugnieć widelcem na puree (lub blenderem). Zmiksuj z wodą, cukrem wanilinowym i jeśli dodałeś, to i słodzidełkiem.
  2. Mąkę, swoje ulubione dodatki i proszek wsyp do masy bananowej.
  3. Wymieszaj.
  4. Ciasto przełóż do foremki 22×22 cm (lub dowolnej innej, np. do muffinek) wyłożonej papierem do pieczenia.
  5. Wstaw do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. Piecz ok. 30–35 minut do suchego patyczka.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Tańsze alternatywy dla superproduktów Sernik z dyni na owsianym spodzie z musem śliwkowo-żurawinowym Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Bananowy chleb Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Fioletowy chleb - nowe super food Omlet z płatków owsianych Domowe pralinki Dietetyczna pizza w 10 minut Pieczone sajgonki wegetariańskie Proste kulki 6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Tygodniowy jadłospis od Ewy Chodakowskiej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Co się dzieje w organizmie po zjedzeniu czekolady? Desery z płatków owsianych Właściwości pomelo. Sprawdź, dlaczego warto je jeść Co i o której godzinie najlepiej jeść na śniadanie? Zapytaliśmy o to dietetyka Fit przepisy – charakterystyka, przykładowe dania Śniadania od Chodakowskiej na okres jesienno-zimowy. Aż siedem propozycji!